niedziela, 8 września 2013

Prolog

Byłem śmierciożercą. Zabijałem, torturowałem, oszukiwałem. Nie zmienię swojej przeszłości, nie zapomnę tego kim byłem. Nie, nie jestem z siebie dumny. Chroniłem rodzinę nie wiedząc, że krzywdzę ją jeszcze bardziej. Chroniłem przyjaciół nie wiedząc, że ich pogrążam. Zawiodłem, jestem odpowiedzialny za ich śmierć. Nigdy nie zdołałem nikogo przeprosić, nikt nigdy nie uwierzył, że bestia była piękna. Niewypowiedziane słowa długo tkwiły w moim umyśle, ale i one w końcu zniknęły w chaosie, szaleństwie, które się w nim zrodziło.

Dzień, w którym trafiłem do Azkabanu był najszczęśliwszym dniem w moim życiu. W okienku swojej małej celi znalazłem własne zwierciadło Ain Eingarp i zrozumiałem, że to była moja bezpieczna przystań. W Azkabanie tak już jest. W końcu się poddajesz. Nie walczysz, nie krzyczysz, nie płaczesz. Patrzysz obojętnym wzrokiem na to, co cię otacza i już nie potrafisz zrozumieć o co było to zamieszanie. Nie interesuje cię już czy ktoś odejdzie albo czy możesz go zranić. Zgadzasz się na wszystko.

Pojawili się znikąd niosąc ze sobą zbawienie. Armia aniołów zrodzona z popiołów, zgliszczy Hogwartu, wielkiego dzieła zniszczenia. Nigdy im za to nie podziękowałem. Ronaldzie Weasley, Harry Potterze dziękuję. Była tam też ona. Tak piękna, tak silna, tak dumna. Hermiono, teraz próbując złapać oddech powiem "kocham cię" po raz ostatni.

  Nazywam się Draco Malfoy. Urodziłem się śmierciożercą, umarłem bohaterem.

[Witam na moim nowym blogu :) Myślę, że prolog mówi sam za siebie więc nie będę się tu rozpisywać, mam tylko nadzieję, że komuś spodobało się na tyle by zajrzał tu drugi raz.]

18 komentarzy:

  1. Faktycznie prolog przemawia sam za siebie. Powiem szczerze mam ciarki. Bardzo lubię czytać opowiadania kiedy tekst jest pisany w pierwszej osobie, ale Twój prolog powala na kolana. Pewnie zajrzę tu nie tylko drugi raz, bo już nie mogę doczekać się kontynuacji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Prolog świetny, aż nie mogę oderwać od niego oczu.
    Z niecierpliwością czekam na rozdział I :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze przyznać świetny prolog. Głównie perspektywa opisywana z myśli Dracona Malfoya. Naprawdę moim zdaniem kawałek dobrej roboty. Krótki ale chwytający za serce. Coś takiego właśnie lubie.
    Z przyjemnością przyjmę powiadomienie o I rozdziele ciekawa co pokażesz dalej.

    pozdrawiam.
    [http://pokochac-lotra.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  4. Prolog wspaniały, nie mogę doczekać się 1 rozdziału :)
    pozdrawiam i życzę weny,
    Spektra Meron
    dramione-card-nubila.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. No, no, no...
    Powiem szczerze, że powaliłaś mnie na kolana. Przeszedł mi po plecach taki lekki dreszczyk, a jednocześnie się zachwyciłam.
    Masz rację, prolog mówi sam za siebie i jest naprawdę świetnie napisany. Czasem nawet po kilku rozdziałach trudno mi powiedzieć czy podoba mi się czyjeś opowiadanie, ale no cóż... twój styl czyta się bardzo dobrze, a przynajmniej mi przypadł do gustu.
    "Pojawili się znikąd niosąc ze sobą zbawienie. Armia aniołów zrodzona z popiołów, zgliszczy Hogwartu, wielkiego dzieła zniszczenia." - Piękne zdanie, magiczne! Czytałam je z zapartym tchem. Ahhh... <3
    Draco trafił do Azkabanu, umiera... podejrzewam co nieco, ale wolę się z tym narazie nie zdradzać ;D Będzie ciekawie ;3
    Rzadko zdarza się również, że prolog potrafi tak świetnie wprowadzić do historii - u cb właśnie tak jest, więc wielki plusik ! ;D
    Zaobserwowałam i czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy ;D
    Pozdrawiam serdecznie w tę zimną noc ;*
    Victorie la Roulette

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny prolog *.*
    Dodaję do obserwowanych i czekam na 1 rozdział :D
    ciemneijasnekoloryswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem jedno - MEGA.
    Po prostu.
    Lumossy
    im-possible-dramione.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeeeeeeeeej. Będę czytać :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Boże!
    To jest cudowne !!!
    Od razu dodaję do obserwowanych, bo nie mogę przegapić rozdziału nr 1 :)
    Pozdrawiam serdecznie :*
    Koralina.
    http://dramione-zaufaj-mi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Zajebisty prolog *-* Czekam na dalszą część ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Trafiłam przypadkiem, a że krótki to przeczytałam :P (brak czasu na dłuzsze dzisiaj;/) Prolog bardzo wciągający. Ciekawey styl i interesujący dobór słownictwa w tak krótkim fragmencie, na prawdę nieźle. Pozdrawiam wpadnę na więcej, dodaje u mnie do polecacnych i w chwili czasu zapraszam [ jestem-niewierna.blogspot.com] Syntia

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem chora i mi się nudzi, więc szukałam po necie opowiadań Dramione i trafiłam tu!
    Merlinie! Jestem wniebowzięta! Prolog, krótki, treściwy i na temat, tak jaki powinien być.
    Zaciekawiłaś mnie i na pewno zajrzę tu kiedy pojawi się rozdział 1, na który czekam z niecierpliwością.
    Co ja mam tu niby Ci więcej napisać?
    Chyba tylko tyle, że życzę Ci dużo weny, byś dodawała rozdziały bardzo szybko :)
    Na rozpisywanie przyjdzie czas, później.
    Pozdrawiam
    Lacarnum Inflamare

    Zapraszam na mój blog Dramione: nowa-hermiona-granger.blogspot.com - mam nadzieję, że zajrzysz :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy nowy rozdział? :) Nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozdział już prawie skończony i niedługo pojawi się na blogu. Przepraszam z opóźnienia i apeluję o cierpliwość:D

      Usuń
  14. boże, piękne, obserwuje i czekam bardzo niecierpliwie na pierwszy rozdział <3
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Zostałam oczarowana, ot co.
    Tak łatwo się mnie nie pozbędziesz.
    Pozdrawiam, emersonn

    OdpowiedzUsuń
  16. Miło mi jest powiadomić Ciebie, iż nominowałam twojego bloga do The Versalite Blogger Award oraz Libester Award ;D Więcej informacji u mnie na blogu.
    Pozdrawiam serdecznie
    Victorie la Roulette

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno bede czytać dalej!

    http://dramione-never-say-never.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń